Vi använder cookies

Aareon använder cookies för att erbjuda dig den bästa möjliga upplevelsen på vår webbplats. För mer information om vilken data som lagras hittar du i vår sekretesspolicy. Om du godkänner användningen av cookies klickar du på knappen "Jag accepterar".

kumla bostäder

Kumla bostäder: Smidig hantering av felanmälningar

Nu kan hyresgäster ringa kommunens servicecenter för felanmälningar. Fastighetsskötarna slipper svara i telefon och kan därmed arbeta ostört. Kumla Bostäder har använt Aareon Xpand sedan 2000.

Kumla bostäder: Smidig hantering av felanmälningar

Kumla Bostäder använder sig av Aareon Xpand för sin förvaltning av hyreslägenheter och affärslokaler. Nu kan hyresgäster ringa kommunens servicecenter för felanmälningar. Fastighetsskötarna slipper svara i telefon och kan därmed arbeta ostört. Kumla Bostäder har använt Aareon Xpand sedan 2000.

I Kumla har kommunen startat ett servicecenter för att kommunens invånare ska slippa ringa runt eller bli kopplade till olika förvaltningar. I stället kan de ringa ett nummer och få svar på sina frågor. Kumla Bostäder berättar att de bestämde sig för att använda servicecenters tjänster.

– Vi tänkte att om servicecenter tar felanmälningar från hyresgäster så blir våra fastighetsskötare avlastade. Tidigare innebar det många avbrott i arbetet för fastighetsskötarna när de hela tiden behövde svara i telefon. Nu tar alltså servicecenter emot felanmälningarna och lägger in dem i Aareon Xpand Workspace. Fastighetsskötarna tar emot arbetsordrar i mobilen eller på surfplattan. När de har åtgärdat problemet, återrapporterar de i systemet. Det fungerar väldigt bra.

– Vi testade ett område i ett område först. Det fungerade bra och de som jobbar på servicecenter var också väldigt nöjda. De tyckte att det var roligt att kunna hjälpa till med detta. Vi har använt arbetssättet fullt ut sedan mitten av sommaren. Servicecenter tar emot alla våra felanmälningar nu.

Övergången till de nya rutinerna gick snabbt. Eftersom servicecenter bara använder modulen för felanmälan, räckte det med en kort utbildning.

Erfaren användare av Aareon Xpand
Kumla Bostäder har använt Aareon Xpand sedan 2000. Systemet har vuxit och utvecklats med tiden. Men den viktigaste orsaken till att Kumla Bostäder valde systemet är densamma som för många nyblivna kunder: ekonomi och fastighetsförvaltning finns i samma system. Kumla Bostäder använder de flesta delarna i Aareon Xpand.

– Nya funktioner har gjort arbetet lättare och systemet har blivit modernare. Om ett förslag på en ny funktion är bra, och om många vill ha den, så försöker Aareon lägga till den i systemet. Vår kontaktperson på Aareon hör av sig ofta och vill höra hur allt fungerar. Det gör att synpunkter fångas upp.

På frågan om Kumla Bostäder kan rekommendera Aareon Xpand, svarar de ja. De berättar att det finns ett nätverk av bostadsföretag i länet och att flera har besökt Kumla Bostäder för att titta på Aareon Xpand.

Smidig hantering av felanmälningar
to top