Vi använder cookies

Aareon använder cookies för att erbjuda dig den bästa möjliga upplevelsen på vår webbplats. För mer information om vilken data som lagras hittar du i vår sekretesspolicy. Om du godkänner användningen av cookies klickar du på knappen "Jag accepterar".

logoAareon

uportal
Pressrelease

Nyheter
Pressmeddelande

Snabbare och enklare för hyresgäster med webbtjänster

Telefonköer och blanketter tillhör en svunnen tid. Med självservicetjänster kan hyresgästen själv utföra sina ärenden. Webblösningen Incit Xpand uPortal innebär att utvalda tjänster i fastighetssystemet publiceras på webbplatsen.

Allt fler hyresgäster vill utföra sina tjänster online när de själva har tid. De flesta fastighetsägare och förvaltare har också insett nyttan men kostnaden för webbutvecklingen sätter käppar i hjulet. Nu finns ett enkelt sätt att digitalisera och effektivisera hela flödet från kontraktskrivning till flytt.

Incit Xpand uPortal är en komplett webblösning där fastighetsägaren väljer om vi ska bygga hela webbplatsen eller endast ”Mina sidor” för hyresgästen. Det går att koppla utvalda delar av Incit Xpand till webben och ge hyresgästerna tillgång dygnet runt. Exempel på tjänster:

"Vi på Incit tror mycket på Incit Xpand uPortal eftersom självservicetjänster sätter hyresgästen i fokus för fastighetsägaren. En hyresgäst som kan utföra tjänster när det passar och får en bättre överblick innebär en nöjd kund. För fastighetsägaren innebär det minskade administrationskostnader och tid över för annat. Det säger Mikael Svensson", CEO Aareon Norge.

Med uPortal får fastighetsägaren en responsiv webbplats som enkelt uppdateras via ett webbverktyg. Det går att börja med en mindre webbsatsning och bygga vidare i egen takt.

"Incit Xpand uPortal utökas hela tiden med fler funktioner och verktyg. De kunder som har provat vår lösning är väldigt nöjda men det går att bli ännu bättre. Vi lyssnar på förbättringsförslag och planerar flera nyheter inom de närmaste månaderna", säger Mikael Svensson.

to top