Vi använder cookies

Aareon använder cookies för att erbjuda dig den bästa möjliga upplevelsen på vår webbplats. För mer information om vilken data som lagras hittar du i vår sekretesspolicy. Om du godkänner användningen av cookies klickar du på knappen "Jag accepterar".

Nordic Support
Support Manager ·

Anna Jinesjö - ny Customer Service Manager på Aareon Nordic

För Anna Jinesjö ligger drivkraften i förändringspotential och en ständig utveckling framåt. I sin nya roll som supportchef på Aareon Nordic är det just den känslan hon vill ha med sig in i den nya organisationen.

Vem är du och vad tar du med dig till Aareon?

I grunden är jag marknadsförare men jag har de senaste åren jobbat med verksamhetsutveckling och servicestrukturer och kanske framförallt förändringsledning. Support av olika slag har alltid varit den röda tråden. Nu senast kommer jag från Fristads där jag varit chef för den interna supportavdelning som driftar och utvecklar Fristads ERP-system tillsammans med ett hundratalet integrationer. Mitt team agerade både 1st och 2nd line för våra slutanvändare. Jag var också kravställare mot våra externa systemleverantörer vilket gör att jag tar med mig ett starkt kundperspektiv till Aareon. Jag vet hur det är att vara kund.

Vilka är dina drivkrafter?

Jag tycker om att tänka i nya banor och ifrågasätta det invanda, att utmana ”Status quo”. För mig handlar det om att göra skillnad. Gör vi på ett sätt idag så kommer vi en bit på vägen, gör vi på ett annat sätt imorgon kan vi komma ännu lite längre. Det viktigaste är att det vi gör är smart och att vi alltid väljer den rätta vägen framför den lätta vägen. 

Vad ser du som din främsta uppgift på Aareon?

Jag vill att vi ska bygga relation med våra kunder och att vi som företag ska hitta en servicekultur där kärnan är våra kunder. Vi ska vara mer än en leverantör. Vi ska vara någon kunden kan lita på. Med ett högt förtroende från våra kunder kan vi arbeta tillsammans i ett partnerskap och lyfta och stötta varandra. Ju bättre vi känner varandra desto mer förståelse har vi för varandras utmaningar. Då kan vi också prioritera så att vi tillsammans arbetar med rätt saker.

 Vad är viktigast för dig de första månaderna?

Först behöver jag lära känna mina medarbetare. Det är ju vi tillsammans som ska göra den här resan! Sedan behöver jag förstå vår verksamhet och Aareon som företag.

Jag vill skapa mig insikt i nuläget genom dialog med våra kunder så att vi ska kunna påbörja kartläggningen av vår potential och staka ut vägen framåt.

Vad ser du som främsta möjlighet och utmaning?

Det finns mycket ambition och vilja i företaget, inte minst från vår ledningsgrupp, det märks att Aareon är mitt i en förändringsresa. Utmaningen är att det inte finns något magiskt trollspö som i ett trollslag förändrar hela situationen. Tillsammans ska vi bygga en solid supporttjänst och det gör vi genom att ta ägandeskap över de ärenden som kunderna lämnar in till oss. Det kräver en långsiktig strategi och för att  lyckas i denna satsning behöver vi kroka arm med varandra genom hela kedjan i vår organisation. 

Slutligen - vad värdesätter du själv hos en kundtjänst?

Eftersom jag själv kommer från kundsidan vet jag att det är tre saker jag som kund värderar högt - korta handläggningstider, en personlig dialog och trygg återkoppling. En kundtjänst ska finnas där som en förlängd arm när den interna kunskapen inte räcker till. Det vill jag ge till våra kunder.

to top